Het ontstaan van Mi Amigo

Het ontstaan van Mi Amigo

Shai Ramsahai is 27 jaar en staat een het hoofd van een aantal ondernemingen. De gedachte is geld verdienen het belangrijkste wat er is? Dwaalde vaak door zijn hoofd. Toen Shai zijn eerste opgezette bedrijf begin 2021 verkocht, ging hij dieper nadenken over hoe voeg ik iets toe aan de maatschappij? Hoe kan ik de wereld een klein stukje mooier maken? De wereld veranderen gaat niet, maar bijdragen om deze een stukje mooier te maken wel!

Deze gedachte besloot Shai te delen met zijn vaste groepje ondernemers waar hij vaak mee samenwerkt. Met ontzettend veel enthousiasme en motivatie werd dit idee ontvangen en werd ‘Mi Amigo Foundation’ geboren. Mi Amigo ‘Mijn vriend’ alle hulp die verleend wordt door de stichting moet gezien worden als een ‘vriendendienst’ vanuit een goed hart, zonder tegenverwachtingen. Mi Amigo is een stichting die 100% van alle opbrengst besteed om de strijd tegen armoede aan te gaan. De donaties zullen nooit gebruikt worden voor andere zaken dan de daadwerkelijke projecten om armoede te verzachten.

Het team

Een stichting met als streven om op grote schaal armoede te verzachten heeft vrijwilligers nodig die beschikken over verschillende kwaliteiten. Ons (vaste) team vrijwilligers bestaat uit diverse ondernemers met ieder hun eigen kwaliteiten die van toegevoegde waarden zijn om de stichting te kunnen draaien.

Danny Siebers, eigenaar van het merkbureau Quarterback is het creatieve brein achter de stichting. De designs van Danny zorgen ervoor dat Mi Amigo een beeld krijgt en dat we dit beeld ook op de juiste manier kunnen communiceren.

Zonder website geen stichting, Joery van Berkel zorgt ervoor dat we ‘online’ zijn. Joery is eigenaar van het bedrijf Webshopmasters en daarmee verraden we ook meteen zijn kwaliteit. Van A tot Z zorgt Joery ervoor dat we online alles op orde hebben.

Bij het opstarten en onderhouden van een stichting komen een hoop financiële aspecten kijken. Daarnaast is het doel van de stichting om geen kosten te maken. Jeffrey Voorn, partner administratie en belastingadvieskantoor C&C, zorgt ervoor dat de stichting in goede (financiële) banen wordt geleid.

Jay Streeter, mede-eigenaar bij het evenementenorganisatie Wavey Productions zorgt ervoor dat onze projecten doeltreffend zijn. Hij zit vol goede ideeën om van elk project een succes te maken. Een waardevolle vrijwilliger die niet te beroerd is om zijn handen uit de mouwen te steken.

Als laatste Amy Deelen mede-eigenaar van de Blond Bakt Foodtruck en SHAIN Luxury. Het ‘aanspreekpunt’ van de organisatie. Amy zorgt ervoor dat intern en extern iedereen voorzien wordt van de juiste informatie. Dus ben je op zoek naar mooie samenwerking of heb je andere ideeën die waardenvol zijn voor Mi Amigo? Bel of mail haar gerust!

Missie

De missie van Mi Amigo is het opzetten van projecten om zo armoede te kunnen verzachten. Een belangrijk doel is het voorkomen van sociale uitsluiting. Dit willen we actief doen, we zetten daarom actief projecten op als foundation. Dit wordt uitsluitend gedaan doormiddel van vrijwilligers, donaties en sponsoring. De Mi Amigo Foundation maakt geen enkele kosten.

Visie

Het oplossen van het armoedeprobleem in Nederland is natuurlijk onmogelijk. Onze visie is daarom om de armoede die heerst in Nederland te verzachten. Dit door het kenbaar te maken en door actief projecten te organiseren vanuit de foundation. We hopen dat we hiermee zoveel mogelijk vrijwilligers en sponsoren aan onze kant krijgen zodat we samen het probleem op grote schaal kunnen verzachten. Belangrijk is om zoveel mogelijk mensen in te lichten over het spelende probleem, zodat er begrip voor de situatie ontstaat. Daarnaast is het belangrijk om goede informatie over te brengen zodat vrijwilligers en sponsoren weten op welke manier ze kunnen helpen. Graag willen we samenwerkingen aan gaan met instanties die deze soortgelijke doelgroep ook ondersteunen, zo hopen we zoveel mogelijk armoede te kunnen verzachten.

Doelgroep

Mi Amigo ziet zichzelf als het verlengstuk van stichtingen die mensen voorzien van primaire levensbehoefte, neem als voorbeeld de voedselbank. Mensen die leven in armoede krijgen vaak hulp zodat ze worden voorzien van primaire levensbehoefte. De doelgroep waar Mi Amigo zich op richt heeft geen geld om zichzelf te voorzien van secundaire levensbehoefte. Het is natuurlijk belangrijk om voorzien te zijn van het hoognodige, maar iedereen wil zichzelf een keer ‘mens’ voelen en genieten van dingen die voor andere mensen als normaal worden gezien. Hier komt Mi Amigo bij kijken, ons doel is om armoede te verzachten bij deze doelgroep.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

div#stuning-header .dfd-stuning-header-bg-container {background-color: #f25d21;background-size: initial;background-position: top center;background-attachment: initial;background-repeat: initial;}#stuning-header div.page-title-inner {min-height: 300px;}